lundi 12 mars 2012

HomeWord

For few years now, I am receiving the HomeWord daily devotional from Jim Burns and his team. I would like to say that it is very refreshing: click on http://www.homeword.com/daily_devotional.php (Jim Burns is also offering other services for the family). In today's one, this quotation from Bill Glass struck me:

There came a time in my life when I earnestly prayed, "God I want Your power!" Time wore on and the power did not come. One day the burden was more than I could bear. "God, why haven't You answered that prayer?" God seemed to whisper back His simple reply, "With plans no bigger than yours, you don't need My power."*


Depuis plusieurs années maintenant, je reçois de Jim Burns et son équipe une "méditation du jour" par e-mail. Je voudrais dire combien elle m'apporte: cliquer sur http://www.homeword.com/daily_devotional.php (Jim Burns propose aussi de nombreux services pour la famille). Aujourd'hui, cette citation de Bill Glass m'a frappé:

Il y a eu des moments dans ma vie où j'ai sincèrement prié: "Dieu, je veux ta puissance!" Le temps a passé et la puissance n'est pas venue. Un jour, le fardeau était plus lourd que j'étais capable de porter. "Dieu, pourquoi n'as-tu pas répondu à cette prière?" Dieu semblait murmurer à mon oreille cette réponse simple: "Avec des projets pas plus grands que toi, tu n'as pas besoin de ma puissance."*

*Bill Glass, Expect to Win (Waco: Word, 1981), P. 52.

Aucun commentaire:

Enregistrer un commentaire